Dag-5 maandag 23 mei

24 mei 2016 - Castell'Azzara, Italië

Tuscania-Castell' Azzara, 80 km

We vertrekken uit ons prachtige onderkomen. Het ontbijt is een zelfvoorzienende taak. We wandelen naar de route over de zg Italiaanse kinderkopjes. (Kleiner dan in Nederland en schots en scheef). De wegen vallen bij nader inzien mee bij wat we gewend waren. Ook de z.g. gravelwegen  zijn goed te berijden. We zien veel dode dieren langs de weg: een marter, een stekelvarken (lengte van de stekels 18, 5 cm). Aan de overkant van het stekelvarken schitterende vergezichten.  De heuvels hakten er flink in (in de benen). Als we bij onze middagpauze onze fiets stallen bij een momument voor gevallenen van de vredesmissies onder vlag van de VN, blijkt de polizia daar niet van gediend en fluit ons letterlijk hiervan weg. Na het eindpunt Castell'Azzara nog 5km naar ons Agriturismo. Hier werden we door een hele familie van 3 generaties ontvangen. Ook het gedierte deed een duit in het zakje. Het kraanwater mochten we niet drinken, ook geen tanden mee poetsen. Er werd  voldoende flessenwater aangevoerd. Hierna kregen ween home made diner voorgeschoteld wat alle proporties te boven ging. De boerin trok alles alles uit de kasten wat maar mogelijk was om het ons naar de zin te maken.  Dolces, een ruim voorgerecht, hoofdgerecht, toet en dan nog koffie met gebak en andere bakkunst. Ze had dan ook 5 sterren gekregen van Tripadvisor. als dit zo doorgaat komen we tonnetje rond terug.Vandaag een zware fietstocht achteraf waarschijnlijk de zwaarste dag.