Dag-6 dinsdag 24 mei

24 mei 2016 - Montalcino, Italië

Van Castell'Azara naar Montalcino, 58 km.

Een schitterende rit over rustige en goed te berijden wegen, lange klimmen maar goed lopend. Maar helaas liggen de te bezichtigen stadjes altijd bovenop een heuveltop. Qua uitzicht was dit de mooiste etappe tot nu toe. Helder zicht, mooi weer. We komen Montalcina binnen bij de 14e eeuwse Rocca, een stoer 5-hoekig kasteel, waar de gehavende vlag van de  voormalige republiek Siena bewaard wordt. Onze b&b ligt mideen in het middeleeuws centrum. De begane grond is door de eigenaresse ingericht als winkel. De fietsen kunnen door de winkel naar het balkon van de eerste verdieping gezeuld worden. Op deze verdieping zullen we morgen ons weer zelfvoorzienend ontbijt nuttigen. Voor het slapen gaan hebben we een rondwandeling gemaakt door de schitterende stad. In de kerk werd de akkoestiek getest door Gerrit. We zitten nu in de area Naturale Val d'Orcia.

We zijn inmiddels tot de conclusie gekomen, dat Italie een groot openluchtmuseum is. Wat een voorrecht om door dit landschap te trekken.

1. Greetje:
    24 mei 2016
    Fijn dat jullie zulk mooi weer hebben en lekker kunnen fietsen. Hier is het koud en regenachtig, de kachel brandt. gelukkig komt er beter weer.
    Het verslag van Rome heb ik niet ontvangen en daar was ik zeer benieuwd naar.
    Veel fietsplezier.
    groetjes
    Greetje
  2. Nel:
    25 mei 2016
    Gisteren begonnen ineens de reisverhalen binnen te rollen. gelukkig, ik vreesde dat er iets mis gegaan was, maar integendeel. Over het bezoek aan Rome: toen wij jaren geleden de St.Pieter bezochten met al dat marmer en gouden bling bling werd ik heel erg boos. Ben je als kerk niet verdacht als je zoveel pracht en praal ten toon stelt? Nu vraag ik me af wat paus Franciscus daar eigenlijk van vindt. En verder, ik aarzel nu, maar ik dacht toch echt dat wij ooit in het Franse Tours bij de graftombe van Martinus had gestaan. Leuk, dat je bij zo'n meeleesreis ineens weer over van alles en nog wat in gesprek kunt raken. Jullie genieten erg, lees ik tussen de regels door. Dat het vervolg zo verrassend blijft! hartelijke groet
  3. Dries en Gerry:
    25 mei 2016