Dag-32 Zondag 19 Juni

19 juni 2016 - Emmerich am Rhein, Duitsland

Wassenberg-Emmerich  115 km.

We nemen afscheid van Barbara. Andrej laat zich op het vroege uur niet zien, maar de zon wel. Het belooft een goede reisdag te worden. We fietsen voornamelijk door het Maasdal. De uitgezette route bevalt goed. Na 16 km steken we de Duits-Nederlandse grens over. Meteen is duidelijk dat we weer in een fietsland zijn; de wegen en fietspaden lopen lekker. Toch blijft het hoge water ook hier ons parten spelen. Aangekomen bij een voetveer over de Maas blijkt dit pontje uit de vaart vanwege het hoge water en moeten we omrijden over de vaste brug. Enkele kilometers voor Nieuw Bergen scheiden zich de wegen, die we lange tijd gezamelijk hebben afgelegd. Corrie en Gerrit gaan op zoek naar het adres waar ze een overnachting hebben besproken en Adri en Rien steken Duitsland weer in om opnieuw  voor anker te gaan aan de Rijn, dit maal in Emmerich. Morgen schijnt een regendag te worden, we zullen het wel zien. Morgenavond tegen zessen hopelijk weer thuis. We moeten nog ongeveer 110 km (Adri en Rien).

1. Greetje:
    19 juni 2016
    sterkte morgen en wel thuis,
    groetjes
    Greetje
  2. Lena enGerrit:
    20 juni 2016
    Na een prachtige tocht , zal het welkom thuis jullie wel als muziek in de horen klinken,
    rij voorzichtig, en tot spoedig ziens
    Lena - Gerrit
  3. Lenie en Henk Jonker:
    20 juni 2016
    Welkom thuis, allemaal! Onze welgemeende complimenten aan jullie vieren voor deze geweldige prestatie!
    Toch heeft deze tocht kennelijk ook jullie tijdsbesef enigszins in de war gebracht.
    Bovenaan jullie tekst staat Zondag 19 mei. Het is hier inmiddels juni.
    We horen jullie verhalen nog wel de komende tijd.
    Goed goan!
    Lenie en Enk
  4. Dries en Gerry:
    20 juni 2016
    Welkom thuis voor het stoere volk.
    Groet Gerry en Dries
  5. Corrie en Gerrit: