Dag-4 zondag 22 mei

24 mei 2016 - Tuscania, Italië

Smeraldo - Tuscania , 66 km

Onze eerste fietsdag. We laten camping Smeraldo, met haar behulpzame Nederlandse eigenaar, aan het Lago di Bracciano achter ons. Met de trappen van Rome nog in de benen begonnen we aan onze eerste klim. Het was even wennen aan de slechte wegkanten, knipgaten, het soms drukke verkeer en de klimmetjes die af en toe knap lastig waren met 14%. Het golvende landschap met bloeiende bermen , klaprozenvelden, putters, hagedisjes en platgereden slangen gaf veel te zien. Het was een genot aan de schaduwkant van de weg te rijden, in tegengestelde richting zouden we heel wat meer verbrand zijn. Onder de bomen naast een kerk vonden we een prachtig plekje om siesta te houden. Tevens een goede gelegenheid voor enige reparatie aan de fietsen. Aan het eind van de middag bereikten we Tuscania waar we op een prachtige locatie onze b&b binnenstapten. In het middeleeuwse plaatsje was een Sardinische volksdansgroep bezig de omstanders mee te nemen in een vrolijke dans. De eigenaar ontdooide gaandeweg de maaltijd waarmee hij ons verwende en vertelde Rome ontvlucht te zijn naar een rustiger plaats. Een plezierige fietsdag .

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Ben en Bertha Keizer:
    24 mei 2016
    Leuk om de verhalen te horen, we wensen jullie veel trap plezier.
    Groeten B en B
  2. Dries en Gerry: