Dag-28 woensdag 15 juni

15 juni 2016 - Ingelheim, Duitsland

Heppenheim-Ingelheim  adri-rien 88 km  corrie- gerrit 108 km.

We vertrekken snel door allerlei gekrakeel tussen een andere gast en de hoteleigenaar. Na 10 km merkt Gerrit dat zijn stuurtas met persoonlijke bezittingen mist. Er zit niets anders op dan het stuur de andere kant weer op te zetten. Niet alleen de extra km's leveren spanning op, ook de vraag of de deur van het hotel nog wel weer open zou gaan. Dit bleek gelukkig geen problemen op te leveren. In de tussentijd drinken Rien en Adri een kop, koffie in een konditorei. Als ze op haar vraag vertellen dat ze vanuit Rome op de fiets zijn, is haar antwoord : 'Wahnsinn!' en wil ze er erder niets over horen. Zo word je weer even met beide benen op de grond gezet. Anderhalf uur later zijn we weer compleet en kunnen de route vervolgen.  We maken halverwege de dag een Rijnreis, zij het met de veerpont van oever naar oever. Maar we zijn op weg langs de zoveelste rivier en nu dus de Rijn. Een lastige route, mede door het wegdek en de regen- en donderbuien. We raken er al wat aan gewend om steeds weer drijfnat te worden, maar ook weer op te drogen. Maar eindigen in een onderkomen bij een paardenasiel. Er worden eigen paarden, pensionpaarden en z.g. 'Pferde mit Gnadenbrot' gehuisvest. Deze laatsten komen soms uit noodsituaties en vinden een liefderijk tehuis.

1. Greetje:
    15 juni 2016
    slaap lekker bij de paarden en hopelijk beter weer morgen.

schrale troost: hier regent het ook pijpenstelen. sterkte morgen