Dag-17 zaterdag 4 juni

4 juni 2016 - Andriano, Italië

Lago - Andrian  100 km

We vertrekken van het hotel aan het meer di Caldonazzo. De treinen die regelmatig langsdenderden hielden gelukkig nachtpauze, zodat we ongestoord konden slapen. Om zes uur kwam de eerste weer voorbij. Het hotel was in het voorseizoen nog voor 50% bezet. Aan het strand was nog geen mens te bekennen.

We vervolgden het fietspad naar Trento langs de rivier de Brenta en vanaf Trento de Adige.  Een geweldig mooie route, vandaag met de drukte van het weekend. Mensen van alle leeftijden op atb's. Soms zeer buitenissig van outfit. Vele racefietsers die lang ons heen flitsten, of rolskeelers. Prachtige panorama's op steile rotsen vergezichten op stadjes tegen de berghellingen geplakt. De vele druiven- of appelgaarden. En steeds weer de klaprozen in de berm.

In Trento was een festival gaande. Vele mensen op de been in het centrum waar we doorheen slalomden. Ook hier weer een indrukwekkende dom. Jammer was het dat we niet meer tijd hadden ook dit stadje te bezichtigen, maar dat is de consequentie van het fietsen. Aan het begin van de dag was het 30 graden, later koelde het af tot 26, met de gebruikelijke regen en onweersbui. Bijna hebben we het gered droog over te komen. Bolzano laten we liggen en  komen om 5 uur aan in ons overnachtingsadres in Andrian. Het is toch een stuk relaxter om nu in Duits-talig gebied te zijn en ons makkelijker verstaanbaar te kunnen te maken.

1. Herman en Stini:
    4 juni 2016
    Jullie maken wel veel mee met onweersbuien en regenbuien maar gelukkig zien jullie heel veel. Nog geen pech gehad met de fietsen? Jullie zijn zo ongeveer halverwege? Vele fijne dagen nog gewenst en de groetjes.