Dag-16 Vrijdag 3 juni

3 juni 2016 - Calceranica Al Lago, Italië

Borso  di  Grappa - Calceranica Al Lago  80 km

We vertrekken om 9.15 uur en zitten al snel op de route, een fraai fietspad langs de rivier Brenta (richting Trento). Het is mooi vlak, nu en dan glooiend of een klein klimmetje. De rivier Brenta stroomt tussen twee bergruggen. We hadden een grotere afstand gewild, maar na de eerste donderklap en stortregen was de wil weg.... We reden langs een lago  en net voordat we een spoorweg wilden oversteken zagen we  hotel Pinoga en doken kletsnat naar binnen om 16.00 uur.

We hebben weinig beleefd deze dag.  Van de 80 km was was er 50 echt fietspad. Wat een weelde in Italie! We naderen Holland: want het percentage Nederlanders onder de tegenliggers neemt toe: van ver zie je ze met een stuurse blik en vooral naast elkaar fietsen. (Wij doen dat niet) Op ons inziens gewone fietsen - dat kan langs zo' rivier. Zonder moeilijkheden rijden we vandaag de geplande track. Bij voornoemd hotel Pinoga werd meteen een grote handdoek aangereikt om de natte Ortlieb tassen af te drogen voordat ze naar binnen konden.

Nog enkele waarnemingen:

1 zwarte en 1 grijze ezel tussen een kudde langharige schapen, dicht op elkaar op een klein stukje grond.  Vier rubber vlotten met in elk 8 rafters die rondtolden om in de goede richting stroomafwaarts te komen. Vanuit de Povlakte  komend is er geen groter contrast dan het vlakke groen en de hoge bergen van Zuid-Tirol. Gisteren nog vormden die wazige coulissen in de verte.

1. Jan kroeze:
    3 juni 2016
    Nog een klein eindje doorfietsen en jullie zij echt in Holland. Morgen hier 26 graden
  2. Lenie en Henk Jonker:
    3 juni 2016
    Beste mensen,
    prachtige foto's van de bergen!
    Dat is nog even iets anders dan de trainingsritjes op de Philipsberg in Wapenveld en de beklimmingen van de Galgenberg en Trijzelberg in Hattem.
    Wij leven vanachter onze schermen met jullie mee!
    Gezien de relatief pittige omstandigheden op jullie tocht, willen we vanuit het (vlakke) Joure toch wel even onze bewondering uitspreken voor de prestatie tot nu toe.
    Het lijkt een combinatie van afzien en genieten!
    Wij wensen jullie toe dat het genieten het blijft winnen van de lichamelijke inspanning.

Goed goan! Lenie en Enk