Dag-15 donderdag 2 juni

2 juni 2016 - Borso del Grappa, Italië

Padano-Venetie-Borso del  Grappa  90 km

Eenmaal op weg gaat het nog steeds niet goed met de GPS-en. Maar het heeft ons geen oponthoud gekost. Het landschap wordt rijker, meer bebost en de huizen duurder. Je ziet dat de streek rijker wordt in meerdere opzichten. We worden achtervolgd door onweersbuien,  links, rechts en achter ons, maar we hebben ca. 80 % van de track nog goed kunnen afleggen.

Het was vandaag bankhollyday. Winkels en bedrijven zijn dicht. We zien opvallend meer jonge mensen op straat, fietsend of anderszins. We hadden geluk dat we 2 maal een trattoria open vonden en iets konden nuttigen, o.a. in Citadella. Een plaatsje dat werd gesticht door Padova in 1220 als reactie op het door Trevisio gebouwde Castelfranco Veneto. De indrukwekkende , 12 meter hoge stadsmuur omsluit nog steeds de cirkelvormige binnenstad, waarin echter geen bijzondere monumenten te vinden zijn, afgezien misschien van de neoklassieke parochiekerk.

Rond 3 uur moesten we schuilen voor een fikse onweersbui die lang voor de bergen bleef hangen. Gelukkig vonden we onderdak bij de aula van een uitvaartcomplex. Hier was een soort binnentuin waar we op een bank de buien afwachtten. Inmiddels hebben we contact gehad met de b&b voor die nacht. Deze blijkt een super geavanceerde voorziening, niet te vergelijken met een camping voor dezelfde prijs.

Morgen gaan we verder richting Trento.