Dag-8 Vrijdag 4-08-2017

4 augustus 2017

Avignon----La Begude de Mazenc   105 km.

Vroeg vertrokken i.v.m. de te verwachten hitte , de laatste dagen loopt de temperatuur  op naar de 40 graden, zeker als je tussen de druivenvelden en zonnebloemen doorfietst. Om half acht sjorren we ons op onze fietsen. In ons achterhoofd de gedachte dit wordt zwaar. Maar de eerste uren zijn nog redelijk fris te noemen en we schieten lekker op, steeds begeleid door het gebruikelijke cicadenconcert. Onderweg bij een bakker een baquette gekocht die we een poosje later nuttigen in de schaduw. Tegenover ons is een pizzeria met op de deur uitnodigend: voor al uw doopfeesten, trouwerijen en communies pizza, een goed idee! We hebben inmiddels al 50 km op de teller staan. Maar het 2e gedeelte van de etappe valt flink tegen door de brandende zon, weinig of geen schaduw door eerst nog glooiend gebied. De Mont Ventoux is steeds te zien. We volgen hem. Aan het eind van de etappe wachten nog enkele zware klimmen. Dit alles met een forse tegenwind . We zijn volkomen uitgewoond!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Hilbertmensink:
    5 juli 2017
    wij vinden het erg leuk om jullie te volgen groetjes hil kl
  2. Hilbertmensink:
    5 augustus 2017
    nu eerst maar een paar dagen rust welverdiend kalm aan hoor gr hilbert kl