Dag-18 Maandag 14-08-2017

15 augustus 2017

Bingen-Andernach 95 km.

Het is nog fris als we vertrekken uit Bingen , vermoedelijk ook door de nabijheid van de Rijn. Maar na een tijdje gaat er al een laag uit. Het is een makkie vandaag met de wind en de zon in de rug. Het is ontspannen fietsen, we doen het rustig aan met wat vaker een bankje pikken langs het water. Zo kan het gebeuren dat je diverse keren dezelfde mensen mo8et passeren. Dat wordt hilarisch. Het volgen van de rivier is makkelijk fietsen, maar brengt niet al te veel afwisseling mee, al blijven de plaatsen en kastelen op de oevers schilderachtig. Foto's maken we niet veel meer, die hebben we al van de vorige reis over deze route. Wel kunnen we fietsen we nu doorfietsen op plekken waar we vorig jaar door het hoge water werden gestopt en een alternatief moesten zoeken. Meer dan eens roept het herinneringen op : weet je nog, hier....... Het valt ons op dat er veel Hollands scheepverkeer stroomopwaarts gaat. Een volgeladen schip is vaak lopend bij te houden, al moet de pas er dan stevig in. Koblenz laten we als overnachtingsplaats liggen, aan klimpartijen naar het centrum en verder hebben we niet veel zin. We rijden door naar Andernach met de opvallend vele ijscafe's. Eettenten zijn zeer in de minderheid. Via internet vinden we in een familiegasthof. Het blijkt bij aankomst vrij haveloos, maar de bedden liggen goed.