Dag-19 Woensdag 16-08-2017

17 augustus 2017

Bruhl-Roermond   105 km.

Onze beslissing om de vorige dag Dinsdag de route aan te passen is goed uitgepakt.

Het blijkt dat er in de midden Eiffel waar wij in eerste instantie door heen fietsten , heel veel water naar beneden is gekomen , ook het onweer was heftig.

We zitten nu wel van de route af, er is wel een mogelijkheid om de Rijn verder te volgen, maar dat lokt ons niet aan. Waarschijnlijk wordt je weer over industrie terreinen geleid. Je fietst hier dan door het Roer Ruhr gebied. Dus zelf maar achter de Tablet een route uitgestippeld die ons naar Roermond brengt. We vertrekken met zonnig weer, en een prettige temperatuur, dit blijft de hele dag zo. Het is prettig fietsen over de uitgezette route , stille landweggetjes kleine dorpjes , en veel grote windparken.  De route is best pittig we overbruggen behoorlijk wat hoogteverschil maar dit voelen we bijna niet meer. De conditie en gewenning na het vele fietsen werpt zijn vruchten af. In een Edeka supermarkt raken we in gesprek met een burger, alles ist scheisse, "politiek" stop ze allemaal maar in een ton en dan maar aanstampen . Om een en ander wat te nuanceren, is tegen dovemansoren niet besteed. Ook de wij Hollanders krijgen er van langs ,alles is bij ons te duur, de kleine man moet het gelag betalen. Horen wij dit bij ons ook niet vaak. Ach zo maar even een intermezzo. We fietsen verder naar ons onderkomen, een bijzonder prettig verblijf waar we gastvrij worden ontvangen.

P.S.

Wat ons plotseling opvalt is, dat we zo hard aan het fietsen zijn.