Dag-1 Vertrek naar Arles fietsbus

28 juli 2017

Vandaag eerst met de trein naar Utrecht , hier stappen we op de fietsbus die ons de volgende dag Zaterdag afzet in Arles  +/- 09.00uur. Vanuit Arles fietsen we naar Les Saintes Maries. In Arles komen we nog terug.

We besluiten bijtijds uit Hardenberg te vertrekken, want je weet maar nooit.... Dit blijkt niet verkeerd, want wat later op de morgen is er vertraging tussen Zwolle en Amersfoort door stroomstoring. Dat had heel wat stress kunnen opleveren.           In Zwolle hebben we ruim voldoende tijd voor overstap op de Sprinter waar we de fietsen makkelijk naar binnen kunnen rijden. Maar waar blijft die trein? Hij blijkt een stuk verderop al lang staan te wachten. We halen hem nog net, maar niet zonder beuren en tillen, helaas, maar er is ruim plek voor alles. En we kunnen gelukkig tot Utrecht blijven zitten en ook daar nog in de relaxstand blijven tot een uur of 1. Nu maar eens richting bus op het jaarbeursplein waar cycletours al klaar staat. Er worden al fietsen ingeladen. Bijna zijn de onze al ingescheept als Adri nietverwachte namen over het display ziet rollen. Pamplona is niet waar we heen willen! Maar 'Frits met de bus naar Arles' komt als deze weg is', wordt ons meegedeeld. Oeps, daar zaten we bijna aan een verkeerde oceaan! Frits komt al eerder, want de eerste bus blijft wachten op de laatkomers met treinvertraging. 10 voor 2 vertrekken we met 14 mensen aan boord. In Eindhoven komen er nog eens 6 bij. De meeste passagiers hebben de bestemming Suze la Rousse. De reis gaat voorspoedig met diverse tussenstops om de benen te strekken. Maar na een uur of 11 moet er geslapen worden en dat wordt een ramp! De stoelen kunnen wat achterover, maar bieden niet echt comfort. Het levert, behalve voor 1 oudere snurker een lastige nacht op. Om een uur of 6 stappen de eersten uit in het halfdonkere Suze la Rousse. een uur eerder dan verwacht, want er waren ondanks Zwarte zaterdag geen files. Wijzelf kunnen om 8 uur uitladen in Arles. Op een camping hijsen we ons in fietstenue .