Dag-4 -Maandag 31 juli 2017

31 juli 2017

Fietsdag  Les Saintes Maries de la Mer----- Arles,  55km.

Vandaag een dag waar we een beetje tegenop zien. Het route boekje voorspelt niet veel goeds, het zou maar zo kunnen dat er veel en lang moet worden gelopen. En dat met zwaar bepakte fietsen door het zand. Navraag bij de plaatselijke VVV en bij diverse locals geven ons de indruk dat het wel mee kan vallen. Nu zijn we wel vaker op de koffie gekomen door voetstoots de aanwijzingen van de locale bevolking te volgen.We besluiten het er op te wagen en met goede zin gaan we op weg. De route die we volgen loopt langs de kust en bestaat uit steenslag en stuifzand met een lengte van  20km. Na 2km duikt de eerste hindernis op: een stuk stuifzand maakte het fietsen onmogelijk. Na hier 500 mtr doorheen te hebben geploeterd, kijken we elkaar eens diep in de ogen . We gaan terug!!!!. Nog even een klein stukkie, ik geloof dat het beter wordt. En warempel na nog een stevig stuk geploeter is de weg weer befietsbaar. Er blijken nog wel enkele zware stukken in de kustroute te zitten, maar het is te doen. Het gebied is prachtig met de Mid-zee rechts en de Camargue met zijn flamingo's  aan de linkerkant . We komen hier meer fietsers tegen dan de eerste dag. Zo wisselen we wat wederwaardigheden uit met 2 Belgen,  die vanuit Luxemburg vertrokken en in 3 weken maar 1 dag regen doormaakten. Na een stop bij een vuurtoren  volgen nog 4 km over slechte steenslag. Dit noopt ons om wat vaker van de fiets af te stappen , maar zodoende nemen we ook de flora en fauna van de omgeving in alle rust in ons op.  Door de vele obstakels op de weg is daar al fietsend geen oog voor geweest. Het is een verademing om na 20km weer asphalt onder de wielen te voelen. Nu is het de hitte die ons parten gaat spelen. Het is inmiddels 36 graden Celcius. Op de hele vlakte geen schaduw te bekennen van enige importantie. Gelukkig komen we in de midle of nowhere toch nog langs een restaurantje, waar een uitnodigend zitje in de schaduw voor ons klaar staat. De gekoelde drankjes en een liter ijswater nog als toegift erbij, zijn zeer welkom. Na deze verfrissing is het niet ver meer naar ons onderkomen in Arles waar we tevreden  kunnen vertoeven. Kortom, een pittig tochtje.

1. Hilbertmensink:
    1 augustus 2017
    gewoon doorhappen met zandhappen sterkte hilb hier ben ik het niet meeeens groetjes kl