Dag-9 vrijdag 27 mei

28 mei 2016 - Florence, Italië

Siena- Firenze (Florence)  95 km

Het vertrek uit Siena gaat makkelijker dan de aankomst, gisteren. We zitten snel weer op de route. Eenmaal goed op weg genieten we dan weer van de prachtige vergezichten. Het landschap van Toscane is overweldigend. Maar wel warm: 32 graden. Het kijken vinden we belangrijker dan foto's nemen. Met veel drinken (water en geen bier), redden we het prima deze dag. Het was een goed lopende etappe. De schilderachtig gelegen rustieke b&b lag zoals gewoonlijk weer boven aan de top. Een behoorlijk oud en chaotisch echtpaar verwelkomt ons hartelijk maar wel in ratelend Italiaans; geen speld tussen te krijgen. We betrekken luxe kamers met een ingewikkelde uitleg van het echtpaar. Wie schetst onze verbazing dat we op aanwijzing een duik konden nemen in een zwembad in de boomgaard, een wedstrijdbad van 10 meter. Wat een overgang: van 32 naar zo'n 20 graden.

Om te kunnen eten moesten de fietsen weer van stal en op aanwijzing van de familie was er 1, 5 km hogerop een restaurant, wat 2, 5 km bleek met een stijgingspercentage van 15. Wat een stoemp! Maar het was de moeite waard. De ober gaf informatie over de bustocht naar Florence, de volgende dag. Na de maaltijd moesten we in het pikkedonker weer afdalen over een zeer slechte weg. Met de dames met autokoplampen op de e-bikes voorop, kwamen we weer veilig thuis. Het was weer een heel nieuwe ervaring.