Dag-26 Maandag 13 juni

15 juni 2016 - Eberbach, Duitsland

Sindringen- Eberbach  82 km.

Kort na vertrek fietsen we weer langs de Neckar en stuiten op een bordje 'omleiding'. We gaan toch verder en willen zien hoe ver we komen; een ploegen door de modder, we moeten ons een weg zoeken langs een weggeslagen brug en betonnen fundamenten over steken. Als we weer op vaste grond verder kunnen en weer in de bewoonde wereld komen is een koffiestop bij Edeka zeer welkom. Weer op de fiets kunnen we opnieuw niet verder wegens gas- en rioolwerkzaamheden. De omleiding voert over een hoge steile bult. Al worstelend naar boven mist Corrie een groot aanwijsbord en neemt de verkeerde afslag. We zijn haar een poosje kwijt. Gerrit gaat op zoek en zijn fluitje wordt gehoord. Corrie heeft toch maar mooi de top bereikt. We zijn blij haar weer te zien komen. We rijden langs akkers, hellingen met wijnbouw en moeten weer schuilen voor een regen en onweersbui. Een brug biedt een droge schuilplaats. Het blijft deze dag ploeteren over natte bospaden. De fiets die schoongeregend was is weer onherkenbaar bemodderd. We passeren  nog vele stadjes, burchten en stationnetjes. De heuvels zijn van een rode zandsteen, een oud gebied. Het valt op dat de Neckar heel wat kalmer stroomt dan de Kocher. Ons onderkomen van die avond biedt een blik op de scheepvaart op de Neckar.

1. Lenie en Henk Jonker:
    15 juni 2016