Voorbereiding

16 april 2016 - Hardenberg, Nederland

We zijn nu bezig met de voorbereiding met onze Fietsreis die ons hopelijk van Rome weer naar onze respectievelijke thuisadressen brengt. De nodige KM worden gemaakt, de fietsen en bepakking gecontroleerd.
We hebben nog een aantal dagen gepland in het Teutoburgerwoud om te bekijken hoe de accu's van de damesfietsen en berijders zich houden., Nu dat nog even fietsen in het Teutoburgerwald, viel vies tegen. Sneeuw hagel en nog meer troep heeft ons drie dagen doen afzien. Ook was het hartstikke koud tussen de 0 en 5 graden. Toch was het tripje wel zinvol, we kregen toch enig idee van wat ons te wachten staat.De pittige hellingen met percentages tegen de 10 a 15 %  hakten er flink in. Momenteel nog wat trainen ,de fietsen nakijken , en dan inpakken ,de fietsen worden donderdag 12 mei gehaald.We hopen ze dan weer te zien op donderdag de 19e.Ook de bagage gaat dan mee.
Vertrekdatum 19 mei naar Rome gaan dan een aantal dagen Rome bekijken, om dan via Sienna, Florance, Ferrara in Venetie aan te komen . Dit is de z.g. Toscane route. In Venetie blijven we een aantal dagen. De route loopt vervo;lgens via Bolzano, Trento naar Nauders, om vervolgens naar Telfs te gaan dicht bij Insbruck. We hebben hier de keuze om een nieuwe route te volgen . Ook een mogelijkheid is om via Bregenz, Bazel de route te vervolgen.We zien wel. Verder loopt de nieuwe route bezijden allerlei kleine riviertjes om uit te komen bij Koblenz. Dan is Nederland niet zo ver meer.

Rien en Adri Mensink
Gerrit en Corrie Jonker

1. Corrie en Gerrit:
    13 mei 2016
    Onwennig: de trekkingfiets ( is ook de dagelijkse fiets) in de Soetensbus naar Smeraldo en hier thuis boodschappen doen met de ATB.