Dag-6

4 juli 2018 - Oloron-Sainte-Marie, Frankrijk

Woensdag 4 juli Saint Jean Pied le Port -Oloron Sainte Marie 85 km.

Het belooft een zeer warme dag te worden.  Ook ligt het aangekondigde onweer op de loer. We vertrekken uit ons appartement met goede moed, het kan een spannend dagje worden. We hebben onze twijfels of de accucapaciteit vodoende is om de hele route af te leggen. Zoals gebruikelijk , wordt ons het nodige klimwek niet bespaard. Het loopt echter naar wens, tegen de hellingen is bloedjewarm. Bijna boven op een col, nog even moed getankt voor het laatste stukje omhoog. Halverwege staat Adri aan de kant , heb jij mijn tasje . Nee dus. Zij als een speer weer naar beneden; het tasje was nog aan het uitrusten .  Uiteraard moest ze weer bergop. Verder maar weer door de uitlopers van de Pyreneeen.  Wat een wonderschoon landschap werd ons voorgeschoteld op kleine weggetjes . Toen ook nog de stijgingspercentages afnamen was het helemaal genieten. Maar die hitte !!!!!!.Die deed ons aan het eind de das om . Redelijk uitgewoond kwamen we in Oloron aan.  Na een heerlijke douche op het terras met een pilsje, barste het onweer los. Nu dan eerst maar even wat eten, ondertussen was de regen een zondvloed geworden, en we moesten nog naar onze Gite. Goed nat kwamen we binnen rollen . Maar terwijl ik dit zit te tikken zijn alle spulletjes al weer droog. Al met al zijn we nog niet in de gelegenheid geweest Oloron te verkennen. Ook deze plaats was weer een belangrijke pleisterplaats voor pelgrims voordat ze de moeilijke tocht over de Somportpas waagden, naar het Spaanse Jaca. In 845 is de stad door de Noormannen platgebrand, wat een voorlopig einde betekende. In 1080 werd het weer opgebouwd.

1. Johan Jonkman:
    4 juli 2018
    Goed gedaan jongeleu !!!!
  2. Johan Jonkman:
    4 juli 2018
    Mooi fotowerk !!!
  3. Van Neerden:
    5 juli 2018
    Hallo lui ,fijn om te weten dat alles goed gaat. We hebben alleen de foto's bekeken de verhalen gaan we nog lezen. mooie foto's. super. geniet ervan samen .lieve groet van Harry ,Bea.
  4. Lena enGerrit:
    5 juli 2018
    wie zijn hoofd niet gebruikt , moet zijn benen gebruiken. dus eerst kijken of al je spullen aanwezig zijn , daarna starten, een raad van je oudere BROER,
    Hartelijke groet ,en machtig veel plezier.
    Leni en Gerrit