Dag-3-4

2 juli 2018 - Auritz, Spanje

Zondag 1juli-Maandag 2juli.

Na een prima nacht, zondag er echt een rustdag van gemaakt . Om in het centrum van Pamplona te komen maken we eerst een wandeling door het park tussen middeleeuwse vestingmuren. Banken in de schaduw van hoge bomen vormen een  cirkel om een glooiend grasveld.  Hier zijn vogels van diverse pluimage een mini WK aan het voetballen. Het lijkt erop dat de ploeg die van de helling afspeelt toch wel erg in het voordeel is. Ook is de temperatuur niet aangenaam om deze sport te bedrijven, menigeen ligt uitgeteld. Verder gaan we langs de festival terreinen. In Pamplona zijn diverse festivals deze week. In het hostel werd ons al verteld dat iedereen momenteel wat opgewonden is. In de smalle straatjes van het oude centrum met hoge gebouwen is het goed toeven.  Het is er echt gezellig en een kabaal van jewelste. Na diverse monumenten te hebben bezocht, voornamelijk kerken,  doet het ons erg denken aan Sienna.Na ook de inwendige mens te hebben versterkt , gaan we tevreden terug naar het Hostel. Want de volgende dag begint het echt!

Maandag 2 juli Pamplona-Auritz  55km

We vertrekken om 9.30  uur gisteren hadden we zo onze twijfels of het zou lukken om snel Pamplona uit te komen, maar met hulp van onze g.p.s. was het redelijk te doen , wel ontelbare stoplichten.De eersre aanloop was vals plat , goed te doen alras liepen de stijgingspercentages snel op en werd het buffelen.Toen onze route echter besloot van de hoofdweg af te gaan , werd het eenvoudig stukje overleven van +/- 5km  om dan het gewonnen hoogteverschil weer te verliezen in een afdaling  die niet te fietsen was . (ddank aan de routemakers zelfs met een mountenbike gevaarlijk) Ik rien ging op dit stukje volkomen stuk.Gelukkig konden we weer op de doorgaande route komen en besloten de huidige track niet verder te volgen. Het is op deze route lastig fietsen zo zit je op 900 mtr en daal  je weer af naar 600mtr om dan weer te klimmen naar 1000mtr .nou ja het zijn ook wel de Pyreneen. Pyreneen.Na een grote cola overbruggen we de laatste km. Hehe even lekker bijkomen ik ben stuk, het nekkie is eraf wielerterm en adri nou met haar gaat het cresendo op beklimmingen 10 min. wachten.Op naar morgen nog een dagje Pyreneen   naar grote hoogtes.

1. Johan Jonkman:
    2 juli 2018
    Jullie hebben wel weer wat fraais uitgezocht Rien & Adri. Groetjes en een goede verdere reis toegewenst !
  2. Hilbertmensink:
    2 juli 2018
    we
  3. Lena enGerrit:
    3 juli 2018
    He raar stelletje,was het te veel werk om ons even te berichten, wat er stond te gebeuren? Des al niet te min, een hele fijne ploeter tocht, maar zorg dat het de nek gebeuren in goede staat blijft. Luitjes heeeeeeeeel veel genieten, en houw je haaks
    Ontvang de hartelijke groeten , de twee Krimpenezen.
  4. Lena enGerrit:
    3 juli 2018
    Ontvang de hartelijke groeten , de twee Krimpenezen.
  5. Herman Mensink:
    3 juli 2018
    nou dat was me het beginnetje wel als je het leest breekt je het zweet aluit .verstandig om zondag een rustig daggie te doen hou je haaks met z n tweeen grons
  6. Corrie en Gerrit:
    3 juli 2018
    Wel weer buffelen aan het begin. Hou vol, we leven mee......🍰🚴‍♂️🏔
  7. Tanny:
    11 juli 2018
    jullie beginnen in noord-Spanje , wij houden het bij noord portugal