Dag-22 donderdag 9 juni

9 juni 2016 - Mering, Duitsland

Murnau-Mering  92 km

We vertrekken in een stromende regen. Het ziet er niet naar uit dat het vandaag anders zal worden. Er is een alarmcode in Duitsland afgegeven vanwege de vele wateroverlast. We zien helaas weinig van de glooiende omgeving, maar realiseren ons dat dit bij zonneschijn een prachtige omgeving moet zijn. Tussen de velden verregende klaprozen staan korenbloemen. We komen langs grote meren, oa de Ammersee. Bij onze eerste koffiestop, waar we permissie vroegen kletsnat binnen te mogen komen, kregen we logies aangeboden door een van de andere conditorijgasten, een lokale mevrouw die getrouwd was met een Nederlander. Ze wilde ons graag onderdak geven, want ze was erg bezorgd vanwege de overstromingen die op verschillende plaatsen waren. We moesten vooral voorzichtig zijn. Het aanbod was verleidelijk, maar we moesten door. Nog 2x plukken we ons uit de natte regenkleding voor een warme versterking. Later op de dag klaarde het toch op en werd het plezierig fietsen. Onze vies bemodderde tassen waren geen probleem in een bijzonder comfortabel hotel-b&b-appartementencomplex. Morgen zou het toch weer schoongemaakt worden.

1. Harry , bea:
    10 juni 2016
    "' Na regen komt echt weer zonneschijn'' wat een avontuur, fijn dat jullie zo gastvrij ontvangen worden, veel aardige mensen dat doet goed .Nog even doorbuffelen en genieten van alles wat er op je pad komt , regen , prut, zonneschijn . liefs voor jullie. trap "m an.