Woensdag 11 juli dag 13

10 juli 2019 - Nantes, Frankrijk

Corsept - Nantes  70 km.

We vertrekken wat later dan gewoonlijk want we verwachten een redelijk korte rit. We fietsen afwisselend op fietspaden en kleine weggetjes, soms is er een kort klimmetje. De wind is gaan liggen, het is ontspannen fietsen. We rijden wat voorzichtiger om de nieuwe band , die toch niet helemaal naar wens is , te sparen. Voorbij Le Pellerin gaan we langs het Canal de Martiniere. We houden een pauze in de schaduw bij een veerpont die de mensen sinds 2005 gratis over zet, een service van het departement, zo staat met grote letters  vermeld.  Verder langs het jaagpad komen we in het voormalig vissersdorpje Trentemoult aan de zuidelijke oever van de Loire. Hets is min of meer opgeslokt door Nantes. De bontgekleurde huisjes met nostalgische reclames op de muren doen je wanen in de wereld van Anton Pieck, maar dan op z'n Frans. Voor de restaurants van het plaatsje komt men vanuit het centrum overvaren.

Over de Loire gekomen slingeren we door de buitenwijken van Nantes naar onze bestemming, maar eerst nog op zoek naar een fietsenwinkel. Als we er een tegenkomen kunnen ze ons helaas niet helpen aan de gewenste band. Dan maar op zoek naar het hotel. Morgen zien we verder.  Al met al is de rit toch nog langer dan verwacht.  In de avond is het in de stad 30 graden. De terrassen zitten vol.

1. Corrie en Gerrit:
    10 juli 2019
    Beste Pedaalridders,
    Wat een mooie foto’s en ook weer een helder verslag.
    Voorspoedig vervolg toegewenst.
    Hartelijke groeten,
  2. Tanny:
    11 juli 2019
    nog een paar dagen fietsen, dan op de helft.
    mooi reisverslag.
  3. Van Neerden:
    11 juli 2019
    Beste mensen ,
    Wat een prachtige tocht hebben jullie ,!
    Let op met band verwisselen ,wij , kennen iemand ,die zeker 4 achterbanden nodig had , voordat er een "hele" band om zat !!!!!!
    Jongens ,goede reis verder ,Lieve Groet Harry Bea.