Vrijdag 26 juli dag 28

26 juli 2019 - Vianden, Luxemburg

Oberbillig--Hoesdorf  50km

Als we aankomen bij het pontje, staat die op punt van vertrek en sluit net de hekken achterop.de boot. Maar de veerman heeft de tijd en doet er weer 1 voor ons open. We steken gelijk van wal. In een mum zijn we aan de overkant. Even de route opzoeken. Wij dachten langs de Moezel verder te fietsen, maar het wordt de Saale. Het is de 3 rivieren route. (We eindigen vandaag aan Our.) Een mooi breed fietspad en mooie route voert ons door schilderachtige dorpjes. In Echternach slaan we proviand , dat meteen genuttigd wordt aan de rivier met uitzicht op een druk kanoverkeer. Een echtpaar in een opblaaskano zien we een nat pak oplopen. Maar een kletsnatte jurk wordt lachend over het badpak aangetrokken om de leeggelopen boot maar achter te laten en het stadje in te gaan. Ach, het is zomer en het kwam niet ongelegen! De laatste kilometers worden weer klimmeters. We verrassen we de gastvrouw met een vroege aankomst.  Gelukkig doet ze het hek voor ons open en wordt ons de kamer gewezen. We krijgen er zelfs 2. Een aparte keuken/kamer is bonus. En dat is ook de Tour die hierontvangen kan worden.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Greetje:
    26 juli 2019
    jullie zijn wel dapper en volhoudend om in deze hitte te fietsen.
    Gelukkig wordt het morgen wat frisser, goede reis, hopelijk blijft het droog.
  2. Herman en Stini:
    27 juli 2019
    Petje af voor jullie! Echte doorzetters!