Maandag 22 juli dag 24

22 juli 2019 - Grandpré, Frankrijk

Reims--Grand-Pre  80 km.

De stad Reims uitkomen op de fiets , wel te verstaan, is nog niet zo makkelijk. Veel 1 richtingsverkeer en fietspaden met alle kleuren van de regenboog. Al eerder gememoreerd, het fietsen wordt er zeker in een stad niet veiliger op. Eenmaal op de route loopt het gesmeerd. Het begint snel warm te worden en , zeker bij het klimmen, komen de zweetdruppels vanzelf.

De route is vandaag een aaneenschakeling  van graanvelden. Met af en toe stukjes groen, meestal bij dorpjes die volkomen uitgestorven lijken. De bedrijvigheid ligt op de akkers en de wegen er naar toe. Gigantische landbouwmachines zetten ons in de stofwolken. Wat is alles droog! Het traject blijft heuvelachtig, en zeker met de hitte en weinig wind , blijkt het een pittige etappe te zijn. Aan het eind naderen we de Ardennen. Dit is goed te merken , de stijgingen nemen navenant toe. We strijken neer in een chambre d'hote op een boerenhoeve , een prima onderkomen  voor de nacht.

1. Tanny:
    23 juli 2019
    wij genieten elke keer van de mooie reisverslagen, atlas er bij en volgen zo waar je zit.
    Gezien jullie leeftijd bewondering voor deze sportieve vakantie.
    Groetjes, zussie en pedro
  2. Van Neerden:
    23 juli 2019
    Beste mensen ,Wat een prachtige foto's van de kerk in Reims.!
    Vandaag weer een pittige tocht ,
    Ja ,de droogte is wel een ding, hier is het vandaag ook best warm .
    goede reis verder, lieve groet Harry Bea
  3. Greetje:
    23 juli 2019
    verslag lezen is leuk, maar de foto's bekijken is ook genieten.
    groetjes, Greetje
  4. Hilbertmensink:
    23 juli 2019
    heel veel sterkte met deze warmte ,prachtige foto,s petje af .groeten hilbert kl
  5. Herman Mensink:
    23 juli 2019
    hallo lieve mensen we zijn al heel wat km met jullie meegereisd prachtige dingen gezien echt genoteten erg warm soms .fijn dat jullie meestal een goed onderkomen hebben voor de nacht nog
    veel fiets plezier gewenst rustig aan doen jullie hebben al de tijd.
    tot???