Woensdag-Donderdag 4-5 juli Dag-6 en 7

4 juli 2019 - Soulac-sur-Mer, Frankrijk

Woensdag Lege Cap Ferret - Soulac sur Mer, 108 km.

We vertrekken rond negen uit ons verblijf , een villa met Lamborghini's en een Jaguar voor de deur. Hiertussen een first  class Flyer en Santos.

Het ontbijt was zeer exclusief met 4 soorten gebak a la maison  en 12 verschillende vruchten marmelades en div. yoghurts. Alles duidelijk passend bij de entourage. In vergelijking met het gebodene elders was de overnachting niet duur. Men hoefde er vast niet van te leven.

De route voert weer door de bekende dennenbossen die prettige schaduw geven. De eerste krekels melden zich om 11 uur. Het valt ons op dat we ook in de afgelopen dagen nog geen konijn gezien hebben, zelfs geen keutel. De kleine hellinkjes hakken er over de dag genomen toch wel in. Op de open stukken geeft de tegenwind verkoeling. Er zIjn diverse doorkijkjes naar zee, plaatsjes met strandopgangen. We komen op een slecht pad terecht, vermoedelijk hebben we een verkeerde track genomen. Het is een strook beton van hooguit 50cm breed , verhoogd in het landschap over 8 km. Vaak steekt het betonijzer er doorheen of zit er een groot gat onder het gaaswerk. Wellicht is deze conditie bekend want we komen maar 2 mensen tegen. Tijdens een pauze  onder een boom  krijgen we gezelschap van een Nederlander op weg naar Compostella. Het is zijn 14e dag en hij is naar verwachting op de helft. Hij roept al van verre Hebben jullie pech?  Landgenoten herkennen elkaar, helemaal als fietsers. Ons laatste dagtraject gaat over eentonig lange rechte stukken. Het is heet.  Aangekomen in Soulac sur Mer blijkt het hotel lekker dicht aan de boulevard, maar het is een griebus. Het zorgt voor afwisseling en het bed ligt goed en is schoon. De ontvangst heeft weinig gemeen met de geweldige reviews. Mosselen in de avond op de boulevard met een biertje maken alles goed.

Rustdag in Soulac. Een authentiek badplaatsje zonder flats en pret-vermaak. Het was vroeger een pleisterplaats voor pelgrims naar Santiago met een markante Romaanse basiliek uit de 11e eeuw. In de 19e eeuw ontwikkelt Soulac zich tot badplaats. Koetsjes brachten badgasten naar het water. We brengen er een ontspannen dag door. 's Morgens bekijken we vanuit een strandstoel bij een koffietent onze medebadgasten. Ons commentaar op de kleur van een zwembroek wordt opgevangen door een paar passanten. ' Ook fietsers! Komen jullie uit Drente? Ik hoor : et dut mie zeer an d'ogen!' Het blijken mensen uit Vriezenveen te zijn. Bijna onze buren dus! Even later komen we er achter dat we dezelfde schoen hebben en gekocht bij dezelfde winkel in Hardenberg. Het wordt een gezellige koffiebabbel en uitwisselingen. Als ze weg zijn lopen we naar het water en wordt er gezwommen. De lucht is inmiddels strak blauw en de temperatuur flink opgelopen. De middag begint met een Franse siesta op een oor.

1. Herman Mensink:
    ALWEER EEN MOOI STUKJE ACHTER DE RUG MOOIER WEER ALS VERLEDEN JAAR
    GENIET ER MAAR LEKKER VAN TRAP ZE GROETEN ONS
  2. Van Neerden:
    Hallo mensen ,
    Weer eenmoot verslag om te lezen ,prachtige strand foto's . het lijkt een heel strand voor jullie samen , heerlijk jongens , goede voortzetting van jullie tocht !
    Lieve groeten
  3. Johan Jonkman:
    4 juli 2019
    Gaat goed !! Houdt het mooie weer zou ik zeggen . Goede reis verder.
  4. Hilbertmensink:
    5 juli 2019
    hallo lui weer een mooi verslag ,volop genieten goede reis verder.groeten hilbert kl