Dag-20 dinsdag 7 juni

9 juni 2016 - Telfs, Oostenrijk

Pfunds-Telfs  92km

Langs de Inn afdalend gaan we over goedlopende fietspaden en komen in het Inntal. De rivier stroomt snel, er zijn diverse groepen rafters  te zien. Vaak gaan we onder tunneltjes door onder spoorwegen, snelwegen e.d. richting Telfs. Ditmaal worden de wegversperringen gevorm door koeien. een warm Mittagessen gebruiken we onderweg. De lucht is dreigend. Onweer is op komst. Als het losbarst schuilen we bij een benzinestation, maar als Gerrit op zoek gaat naar een plasplek, blijkt er een vier sterren bierstube vlak bij te zijn  waar we ons te goed doen aan te grote cola's. Een plaats die we passeren is Imst. Het is de bakermat van SOS kinderdorpen. In 1949 werd het eerste SOS kinderdorp gebouwd. Het idee was om wezen niet op te vangen in een groot onpersoonlijk weeshuis, maar in een SOS familie met een SOS moeder en een stuk of 10 broertjes en zusjes, omdat elk kind familieliefde nodig heeft. Inmiddels is SOS kinderdorpen uitgegroeid tot een internationale organisatie die in 133 landen meer dan 500 kinderdorpen mogelijk maakt.

We maken haast om ons onderkomen te bereiken. Het is onderaan de BuchenerHohe, waar we morgen nog een krachtproef moeten verrichten. De waard wil wel een Apetit Brotchen voor ons maken als avondeten. Het blijkt een bord vleeswaren met brood, en het smaakt uitstekend. Het einde van een kabbelende etappedag.

1. Lenie en Henk Jonker:
    10 juni 2016
    Grappig detail op de foto van de eenzame fietser (Gerrit?) in een winkelstraat. Op zoek naar de rest van de groep, zo lijkt het. Gelukkig rijdt hij net voor een brillenzaak.

Enk