Zaterdag 7 juli dag 9

6 juli 2019 - Aytré, Frankrijk

Hiers-Brouage--Puilboreau 60km

Na een warme nacht verlaten we Hiers, maar eerst nog een rondje rond de stadswallen. We kunnen er niet genoeg van krijgen. Ook de localen zijn trots op hun stad. We zijn snel op weg. De route naar Soubison voert landelijk gezien over een Hollands aandoend landschap. Bij Courage steken we de rivier over . Een tochtje met een klein veer alleen voor voetga ngers en fietser euro 1.20 hoe is het mogelijk. Aan de overkant gekomen kiezen we eerst de verkeerde afslag maar de planner waarschuwt op tijd. We naderen door een polderlandschap Rochefort. De route die we volgen is er een die we zelf hebben uitgezocht. We houden het vandaag op zeer ontspannen fietsen. We willen niet door de grote steden. De buitenrand van Rochefort pakken we mee. De stad heeft een rijk maritiem verleden. De maritieme gebouwen zijn dan ook indrukwekkend. De rivier de Charante kronkelt zich om de stad heen. In een kalm tempo gaan we verder door door landelijk gebied. Ook hier heeft de omgeving weer het aanzien van een polderlandschap. In een dorpje nemen we alle tijd voor een picknick in de schaduw. De hitte doet ons besluiten om 14.00 uur in Puilboreau de remmen aan te trekken. In een kamer met airco is het goed toeven. Morgen maar vroeg op, om een voorsprong op de warmte  te hebben.

1. Herman en Stini:
    6 juli 2019
    We volgen jullie met plezier, Jullie zien weer veel en genieten, ga zo door! Groetjes.
  2. Van Neerden:
    7 juli 2019
    lieve mensen ,het is voor ons iedere dag weer een mooi moment om te lezen, en te zien waar jullie uithangen, foto's met met prachtige wolkenpartijen .
    Mooie reis verder , geniet van alles wat er op je (fiets) pad komt .lieve groet
    Harry ,Bea
  3. Lena enGerrit:
    7 juli 2019
    Zo wij zijn weer bij, een behoorlijke trap,hè hè ,nu effe bij komen. Het gaat bij jullie bergie op en bergie af, maar gaat allemaal goed, geniet en tot gauw
  4. Lena enGerrit:
    7 juli 2019
    nog effem dit kiek goed uut
  5. Tanny:
    7 juli 2019
    mooie reisverslagen . goede terug tocht op de fiets
  6. Berna:
    8 juli 2019
    Zo te zien lopen jullie in Frankrijk sinds woensdag wel een dagje voor.
    ;-)
    Nog heel veel goede en mooie fietsdagen!