Zaterdag 13 juli dag 16

13 juli 2019 - Vion, Frankrijk

Trelaze - Sable sur Sarthe  75 km.

We willen er een rustig dagje van maken. Eerst maar eens zien op de goede route te komen. We beginnen met eerst een stuk eigen route, waarbij we soms op grote wegen terecht komen. Op zaterdag is het minder druk , dus het is te doen. De Loire route is ten einde. Het landschap verandert en wordt glooiend.  Een voordeel, het wenden en keren en door hekjes manoeuvreren is afgelopen. We moeten nu wel meer op de pedalen. In Durtal aangekomen houden we een lange pauze bij een stromende fontein. De bidons kunnen intussen afkoelen in het stromende water. Het is een leuk plaatsje om even rond te lopen. Het forse 'koninklijk' chateau met kerk bepaalt van ver al het stadsbeeld. Op gesloten het hek aan de ingang worden 3 chambres d'hote aangeboden. Prijs: €129 pp per nacht.  Of het echt in het kasteel is, is niet duidelijk. Even neergestreken in de kerkbanken, vallen vooral de ramen in fleurige voostellingen op. De verdere aankleding is sober. De streek is al vanuit de prehistorie bewoond, dus zeer levendig kun je zeggen.

We vervolgen een mooie glooiende weg naar Sable sur Sarthe . We zitten nog ruim in de tijd en verkennen nog even het stadscentrum . Een plekje in de schaduw tegenover het Hotel de Dieu aan de Sarthe (zie foto) nodigt uit voordat we het hotel opzoeken, 2 km verderop.

1. Johan Jonkman:
    14 juli 2019
    Verrassende route !
  2. Van Neerden:
    14 juli 2019
    Weer een mooi verslag ,met geweldige foto's ,prachtige heldere luchten .
    heel mooi !!
    Heel goede reis verder , !
    Lieve groet, Harry, Bea .