Dinsdag 16 juli dag 19

16 juli 2019 - Bourg-Achard, Frankrijk

Villers en Oche---Bourg Archaud    90 km

En weer schijnt de zon als we om 7 uur de gordijnen opentrekken. De tafel is  voor maar 2 gedekt. Van de 2 heren waarmee we de vorige avond genoeglijk hebben gegeten en soms heftig gediscussieerd,  is nog niets te speuren. Ze zijn 70 en 72 jaar oud en werken nog steeds. Een van hen geeft vliegles en nogal eens aan aan vreemdelingen. Zo spreekt hij diverse talen. Islam, terrorisme en gele hesjes, vele politieke zaken van dit moment komen ter sprake. Maar als het heftig wordt gaat het over in het Frans en dan haken wij al gauw af.

Voor we vertrekken vragen we om een lunchpakket. Brood blijkt een probleem, maar Alexandra zal zien wat ze kan doen. En dat blijkt niet gering. Met puddingtaart, ham, wat stukjes brood, 2 enorme omeletten, chips en bananen in de tas gaan we op weg. Een memorabele lunch dus, en dat doen we dan ook bij deze.

Een heerlijke fietsdag is het geworden, met voor het grootste deel wenig klimwerk, met prachtige uitzichten over een langgerekte heuvelrug, door bosgebied op een voormalige spoorlijn. Misschien wel de mooiste fietsdag tot nu toe. Het begin is fris. De beenstukken worden uit de tas gehaald. Er is weinig wind. Mooie dorpjes met huizen gebouwd in vele vormen van vakwerk. De grotere plaatsen zijn gezellig druk.

We kiezen voor een wat langere mooiere route , die er tevens voor zorgt dat we niet op drukke N-wegen terecht komen. Van de laatste 15 km zijn de eerste 4 een langgerekte klim. De enige inspanning van de dag, kun je zeggen.

1. Corrie en Gerrit:
    16 juli 2019
    Bonjour Adrienne et Rien,
    Vet mooie foto’s om te kijken voor de volgers. Alsook de beschrijvingen.
    Bon voyage ...en groet’n van de Woapmvelders.
  2. Herman en Stini:
    18 juli 2019
    Prachtige foto's. We genieten met jullie mee! Jullie beleven heel wat. Groetjes.