Zondag 30 Juni Dag 3

30 juni 2019 - Vieux-Boucau-les-Bains, Frankrijk

Hasparren----Messanges  75 km.

We vertrekken 8.45 uur en diverse crepes Suzette achter de kiezen met marmelade du maison. Een tocht die ons , om weer op de juiste route te komen over diverse gemene kuitenbijters voerde. Eenmaal op de route was het een gemakkelijke tocht . Ook vandaag is het bewolkt. Via Bayonne zochten we de Velodyssee op . We fietsen regelmatig door de duinen met o.a.  vele teunisbloemen en dopheide in voor ons zeer aparte kleuren.  Ook de dennenbossen ontbraken niet. Regelmatig een doorkijkje naar de zee gaf een echt vakantie gevoel. Op de diverse boulevards was het goed toeven. Het was er gezellig druk. Vertier genoeg op een bankje met uitzicht op op de golven richting Amerika.  Als we weer opstappen leveren  mede-fietsers en wandelaars  niet echt een probleem op. De fietsroute voerde later over een naar ons idee vroegere spoorlijn. Een mooie bosachtige  route, maar niet het avontuur dat we over andere wegen vaak beleven. Om drie uur streken we neer op onze eindbestemming in Messange, een kleine vakantiewoning met alle faciliteiten en zowaar een slaapruimte op een vide..  Een aangerukte pizza emporte gaat er goed in.  De zomeravond duurt lekker lang in een houten tuinstoel achter onze eigen schutting onder hoge bomen en volop vogelzang.