Zaterdag 29 juni Dag 2.

30 juni 2019 - Vieux-Boucau-les-Bains, Frankrijk

Om 7.30 uur staan we in St. Jean en tuigen de fietsen op. We doen rustig aan. De busreis zit nog in de benen en het hoofd. Slapen lukte ons niet elk even goed. Het is bewolkt en daardoor wat mistig. De fietsdag begint lekker koel, maar een minpunt is dat de besneeuwde toppen van de Pyreneeen niet te zien zijn. Ons parcours is heuvelachtig, soms met pittige klimmen, tussen 500 en 700m . We nemen flinke pauzes , genieten van de natuur en de stilte en volgen de vele roofvogels die op jacht zijn. De dagrit van 42 km wordt toch nog 65 km, doordat we ons overnachtingsadres niet kunnen vinden. Hasparren blijkt meer een regio dan een plaats te zijn met vele quartier en een omtrek van 69 km. Het tel. nr van de chambre d' haute werkt niet en ook op het politiebureau kunnen ze niet echt helpen. Aan de politie van Frankrijk heb je ook niks zeggen de Basken die we spreken met een wegwerpgebaar. Al met al duurt het een paar uur voor we op de bestemming komen. Dat gebeurt na een klucht met 2 boeren en 3 jongelui. Zij weten de gastheer te pakken te krijgen en deze komt ons halen en rijdt voor ons uit over een abominabel slechte steile weg naar een fraai gelegen huis met een zwembad en prachtig panorama over de heuvels. Een maaltijd maak hij niet, maar 's avonds brengt hij ons naar het dichtstbijzijnde restaurant en haalt ons weer op. De Franse Basken kunnen voor ons niet meer stuk.

1. Van Neerden:
    30 juni 2019
    Hallo jongens ,
    Fijn om te lezen dat alles goed gaat ,en toch alweer het nodige beleeft hebben,
    Het uitzicht is prachtig ,Adri zit er fris en fruitig bij.
    Mooi om te zien ,en jullie verhaal te lezen.
    Lieve groet , "heinig an" goede voortzetting van jullie reis oet morn
  2. Tanny:
    3 juli 2019
    Hoi zus en zwager. vind het tof om na zo lange bus reis direct te gaan fietsen

veel plezier met de terug tocht.