Woensdag 24 juli dag 26

24 juli 2019 - Dudelange, Luxemburg

Lonquyon--Dudelange   55 km

De hitte en het te verwachten traject, doet ons besluiten vroeg te vetrekken. Om 7.30 uur zitten we op de fiets. Door het snelle vertrek vergeten we inkopen te doen. De vele kleine dorpjes die we passeren hebben geen enkele voorziening . Hopelijk breekt ons dat niet op. In Esch sur Alisette lukt het om de inwendige mens te versterken. We moeten dan nog 15km.

Het landschap wordt steeds afwisselender, maar ook heftiger.De klimkilometers lopen nu en dan over brede wegen , en dat fietst voor geen meter., En zeker niet met smeltend asphalt en zonder beschutting van enig groen. Het begint nu toeristischer te worden. We fietsen nu in Luxembourg. We merken het direct aan de betere staat van de wegen. Toch wel even het gevoel: Yes! We hebben het weer gered om Frankrijk helemaal door te steken! Al snel naderen we Dudelange , een leuk stadje waar we genieten van een biertje en een fles mineraalwater. Je drinkt er wat af op zo'n dag. Even een dutje dan eten.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Van Neerden:
    Beste mensen ,
    Echt super geweldig !!!!! dat hebben jullie samen toch maar mooi gedaan.
    We helpen jullie een beetje , af en toe geven we een zetje , voelen jullie het ?
    goede reis verder .
    lieve groet Harry ,Bea .
    (het hitterecord is gesneuveld ,staat nu op 39.2 )
  2. Corrie en Gerrit:
    24 juli 2019
    Dat hitterecord leverde hier het volgende op: hangen in de tuin bij een bak water.
    We wensen jullie een goede thuis-reis.
  3. Hilbertmensink:
    24 juli 2019
    knap hoor met deze hitte jullie zijn echte doorzetters. nu nog de laatste loodjes goede reis verder groetjes hil kl
  4. Greetje:
    24 juli 2019
    dat was nog een zwaar ritje voor vandaag, maar toch wel mooi weer al was het wat te warm. Het is ook nooit goed. Gelukkig zit ik vlak bij de zee en daar hebben we hier wel plezier van. De veertig halen we hier niet, hoog uit dertig. Maar na zo,n rit is een biertje en mineraal water best lekker, en dan even lekker een dutje.
    Groetjes, Greetje
  5. Johan Jonkman:
    24 juli 2019
    Behoorlijk tochtje door Frankrijk , goede reis verder!!!
  6. Luca en Isabella:
    26 juli 2019
    Hoi opa en oma,

Wat hebben jullie weer veel gedaan, gezien en geblogged!!
    We wensen jullie veel succes met de laatste loodjes, jullie zijn er bijna!👍👊👏
    Volgend jaar wordt het tijd voor elke dag een Vlog op Youtube 🎥😉.

Tot gauw, Luca en Isabella
  7. rien: