Woensdag 17 juli dag 20

18 juli 2019 - Clermont, Frankrijk

Bourg-Archard----Fleury-la-Foret  80km

We starten bij mooi weer, het is nog fris. Het hotel waaruit we vertrekken laten we liefst zo snel mogelijk achter ons. Bediening en eten waren slecht. Eenmaal op de pedalen zijn we het gauw vergeten. De omgeving is licht golvend, de weg gaat steeds omhoog. Daarna een makkelijk stuk over een pad door een Domaniale Foret, waar we er al heel veel van gehad hebben. Het betekent schaduw en koelte.

We bereiken de Seine onder Rouan. Deze volgen we een poosje. Onze route stuurt ons een landweggetje op in slechte conditie. Dit eindigt onder een spoorbrug. Eerst maar eens op onderzoek uit. We kunnen inderdaad verder, maar moeten de fietsen wel de spoordijk op zeulen. Toch liever het stuur omgekeerd en een alternatief gezocht. Waar je al bang voor bent op dergelijke  parcours: lekke band (stootlek )! Het kost een half uurtje, maar ach, het zonnetje schijnt! Het kost even moeite de Seine over te komen, maar dit lukt toch over een fiets- loopbrug over een sluizencomplex. Aan het water van een groot recreatiegebied is het goed toeven voor de middagpauze. Af en toe komt er een waterskier langs aan een lijn die rond de plas gaat.

Verder langs een goedlopende weg naar ons adres. Uiteraard lag het bovenaan een pittige klim : een grote boerderij met zelfvoorziening. De ingrediënten voor een zelfgekookte maaltijd waren in het winkeltje van de boerin te vinden. Wat smaakte dit goed!

De ontvangst is tegemoetkomend. De boerderij heeft 6 kamers in een houten bijgebouwtje. Er moet nogal wat onderhoud gepleegd worden. De levende have is zeer luidruchtig aanwezig. Qua hygiene moet je niet te nauw kijken, maar de bedden zijn schoon.

1. Greetje:
    18 juli 2019
    wat een leuke foto van Adrie met de poes. Hebben jullie nog kunnen slapen met al die levende haven om je heen, lijkt me toch ook wel leuk. Jullie beleven toch wel zo leuke dingen.