Vrijdag 19 juli dag 22

19 juli 2019 - Attichy, Frankrijk

Agnetz--Croutoy  70km

We denken dat wij een rustig hotel hebben uitgezocht. Een goede nachtrust is welkom. Helaas midden in de nacht gaat het alarm af.

We kunnen niet achterhalen wat de oorzaak is, maar na 10 min. stopt het gekrijs.

Ter compensatie krijgen we het ontbijt gratis. We starten met goede moed;  we maken er een rustig dagje van. Eerst door een soort lintbebouwing km's lang , dorpje na dorpje. Na 30 km komen we weer in een z.g. foret dominale . Hierin ook het bekende Compiegne, bij  iedereen bekend van WO 1 en 2. We blijven er niet lang bij stilstaan, de hele route is bezaaid met gedenken en herdenken. Snel verder door een schilderachtig gebied. In Pierrefonds zoeken we een bankje, om nog wat tijd door te brengen voordat we ons overnachtingsadres gaan opzoeken. Het lijkt een rijk plaatsje met een groot kasteel en andere voornaam uitziende gebouwen. Het is er druk, de terrassen zitten vol. Ons eindadres vinden heeft nog wat voeten in de aarde, de gps is in de bossen en ook daarbuiten voortdurend het signaal kwijt. De rit eindigt na wat heen en weer rijden en  een paar stevige, lange klimmen. Croutoy blijkt een klein dorpje zonder enige voorziening. We zijn blij dat de gastvrouw meteen vraagt hoe laat we willen eten. Dat gaat dus goedkomen. Tijdens het tikken ,komt een hollands gezin aan.Dit kan nog een gezellige boel worden.De leffe smaakt ook hier goed.

1. Van Neerden:
    19 juli 2019
    hallo luitjes ,
    nou, hoed af hoor , jullie hebben al heel wat km weggetrapt , de afgelopen 22 dagen .
    iedere keer weer spannend ,waar zijn ze nu ! iedere dag weer een stuk dichterbij de eindstreep ,(dat zal afkicken worden)
    Trap ze en geniet ,goede reis verder ,
    lieve groet, Harry Bea
  2. Greetje:
    19 juli 2019
    dat is schrikken midden in de nacht, gelukkig loos alarm, maar konden jullie weel weer vlug in slaap komen. Zo beleven jullie nog wat. Leve de leffe.