Zaterdag 27 juli dag 29

27 juli 2019 - Luik, België

Hoesdorf--Troisvierges---- trein  Luik. 65km

We verlaten met enige weemoed Das Alte Zollhaus aan de Our, een onderkomen om hier eens enkele dagen door te brengen. Het heeft licht geregend, maar het voorspelde  zware onweer is niet op komen dagen. Via de wat grotere plaatsen o.a Diekirch, Clervaux willen we Troisvierges bereiken. Voor het zover is moeten we diverse heuvelruggen over met niet te onderschatten stijgingspercentages . De hoogte waar we over fietsen ligt tussen de 400 a 600 mtr , afdalingen a 65 km/uur en dan weer oneindig omhoog. Inmiddels begint het bij onze middagpauze te regenen. De boel oppakken en zo snel mogelijk naar Troisvierges. In Vierges aangekomen besluiten we de trein naar Luik te nemen . Dit is lastig omdat er overgestapt moet worden, maar het lukt. We komen uiteindelijk in Luik aan. Onze weg zoekend over gladde keien komen we op de afgesproken plaats. Na alle Franse entourage van de afgelopen maand voert een kleine lift ons naar een kamer in Japanse sfeer. De matras ligt op een verhoogde vloer achter schermen met rijstpapier. Achteraan het bed staan 2 stoelzittingen weerszijden een tafel die in een vierkante verlaging staat. Je zit hier met de benen in een zitkuil.

Onze fietsen staan op de eerste verdieping, maar vermeldenswaard is dat ze een smalle wenteltrap opgedragen zijn. De Japanse gastheer bleek beresterk, hij deed het tillen bijna alleen en riep steeds: Helemaal niet zwaar! Vaak zeggen mensen dat als het tegendeel het geval is.