Donderdag 25 juli dag 27

26 juli 2019 - Vianden, Luxemburg

Dudelange--Oberbillig 55 km

We vertrekken weer bijtijds. De aanloop naar de route gaat over redelijk vlak terrein. We laten ons erdoor in slaap sussen dat het zo zal blijven, maar omleidingen door de wijnvelden met flinke klimmetjes maken het toch nog tot een pittige etappe. Zoals steeds: warm, vocht, vocht, vocht, geen voorzieningen. Het bekende verhaal. Door ons vroege vertrek houden we tijd over. Het wordt een lange siësta onder een kastanje in een park. Bij Grevenmacher steken we de Moezel over naar Duits gebied. Het is er rustiger fietsen en de prijzen voor overnachting zijn lager dan aan Luxemburgse kant van de rivier. In Oberbillig landen we aan bij een bistro met terras onder de bomen aan het water en kamers in de verhuur. Vooral ook het terras lokt zeer. Het bier in stenen pullen voor een halve liter smaakt zeer authentiek! s' Avonds is de plaatselijke kapel onze entertainer. Ze hebben hun wekelijkse oefenuurtje in de buitenlucht. We horen vaak hetzelfde loopje, maar er komt toch een stuk waarin alles aardig in elkaar past. De sfeer is er prima door. De andere buurman is een veerpontje. We zien hem constant heen en weer varen. Morgenochtend gaan we met hem mee naar de overkant: Wasserbillig.

We mogen vroeger ontbijten. Men heeft het op onze vraag geregeld. Een goed adres! Vroeg vertrek blijkt goede optie; anders redden we het niet in de hitte.

1. Van Neerden:
    26 juli 2019
    Beste mensen .
    Slim dat jullie op tijd vertrekken met die warmte , het kost sowieso al veel energie, laat staan als je ook nog op de pedalen gaat .Klasse jongens ,jullie maken prachtige herinneringen!!!!!
    goede reis verder .
    Lieve groet Harry Bea
  2. Greetje:
    26 juli 2019
    Petje af voor het fietsen in deze hitte, maar het leuke van Duitsland is, dat ze heerlijke drankjes hebben en daar hebben jullie ook van genoten.
    Goede rijs verder