Dag-7 woensdag 25 mei

26 mei 2016 - Sienna, Italië

Montalcina- Sienna  61km.

Na een apart 'Italiaans' ontbijt de fietsen van het balkonterras weer door de winkel getransporteerd en gepakt en gezakt vertrekken we. Direct een lange afdaling, lekker om mee te beginnen, maar dan komt de onvermijdelijke beklimming van de volgende 'bult'. ... Daar bovenop is het uitzicht opnieuw de beloning! Het Italiaanse landschap heeft zijn eigenbekoring met de geheel andere begroeiing: cypressen, bloemen, olijfbomen. Af en toe reiken we elkaar ter bemoediging een bosje bermbloemen aan. Het is warm weer, maar het is goed te doen? Er waren hellingen bij van 15-20 %. Dit laatste betekende dat ook de topklimmer Rien even moest lopen. We naderen Sienna en bij binnenkomst van deze sterk 'heuvelachtige '  stad kunnen we de Albergo Cannon D'Oro niet vinden. De straat zoeken kost veel moeite. Het 'gouden kanon' is niet te zien. Navragen en uiteindelijk hebben we het midden in het centrum gevonden. We spoelen het zout van de ruggen en gaan op zoek naar een biertje. Daarna in een restaurantje een lamsboutje en een mixed insalata gegeten. De drukte van de stad Siena is een grote overgang komend van het platteland. Moe maar  voldaan  gaan we slapen: het is 22.00 uur 'oogjes dicht en snaveltjes toe'.

1. Lena enGerrit:
    25 mei 2016
    Prachtig dat jullie het goed naar de zin hebben, wij kunnen zonder te fietsen de route mooi mee doen ,zonder te hijgen. Wat hebben jullie dinsdag 24 mei gedaan??
    Er staat namelijk deze dag niets
    Verder het allerbeste en heel veel plezier
    Gerrit en lenie
  2. Hilbert:
    25 mei 2016
    bedankt voor de mooie verhalen groetjes en nog veel plezier hil kl
  3. Dries en Gerry:
    25 mei 2016
    Woensdag staat er ook niets.
    Dries