Resume Rome reis

29 juni 2016 - Hardenberg, Nederland

De Rome reis,

Heenreis vanaf woonplaats naar Rome ging voorspoedig. Camping die ik had uitgezocht lag wat ver van Rome , was echter met openbaar vervoer goed te doen. Rome was echt geweldig ,hier willen we zeker nog een keer terugkomen. Fietsen door Toscane ,best pittig: wij hadden gekozen voor de zwaarste route . Maar wat is Toscane mooi , prachtige vergezichten met dorpjes tegen de heuvels aangeplakt. Via Sienna, Florence, Ferrara naar de Po vlakte ,die ons echter alleszins meeviel. We hadden toen wel de wind achter. Venetie was ons volgende doel , geweldig om hier rond te dwalen. Via Trento, Nauders verlieten we Italie om op het drie landenpunt, It-Oost-Zwi, uit te komen. Nog een stukje Oostenrijk en dan via Garmisch Duitsland in. Allengs werd de route makkelijker, echter niet het weer. We kregen veel last van regen en overstromingen en dit noodzaakte ons om behoedzaam onze weg te zoeken. Ook in Nederland langs de Maas was dit nog het geval, ook hier betekende het omrijden. Na Nieuw Bergen gingen we ieder onze eigen weg naar onze respectievelijke woonplaatsen. Adri & Rien via Emmerich naar Hardenberg. Corrie en Gerrit via Nijmegen naar Wapenveld.
Het fietsen op zich ging goed, hoewel het bij beklimmingen wel eens lopen was (Buchener Hohe)het gehele traject werd wel als zwaar ervaren. Volgens mij lag het zwaartepunt in Toscane, de Povlakte was een makkie. Vanaf Venetie tot aan de Reschener pas viel de route mee, hier veelal langs rivieren. In Duitsland was het traject niet al te moeilijk, alleen de omstandigheden maakten het zwaar. Ook begon de fut er een beetje uit te gaan. De trein werd als alternatief aangedragen, de reserves en motivatie waren bij enkele van ons op, maar er is doorgezet.
Fietsen, geen echt grote problemen. Als er al problemen waren, waren het vooral de remmen. Deze zijn diverse malen bijgesteld en van nieuwe remblokken voorzien. In het baggerweer van de laatste week sleten ze extra hard. Kabel van Adri’s fiets kapotgetrokken, gelukkig kon ze in ondersteunings -stand twee blijven fietsen. Echter voor Adri wel een extra handicap. Geen lekke banden. Enkele lichte valpartijen zonder erg.
Uitrusting , een tikkeltje teveel aan kleding bij ons , dit gold voor alle vier, gereedschap voldoende voorhanden, op enkele details na.
De gehele reis overziend, een geweldige ervaring die we toch maar met ons vieren gefikst hebben. Achteraf bezien heeft de focus denk ik teveel op het fietsen gelegen ,vanaf Venetie hebben we geen rustdag meer gehad.
Totale afstand +/- 2400 km

Rien
P.S. We blijven fietsen , volgende tocht staat al te sudderen.

1. Ans Kroeze:
    30 juni 2016
    Petje af voor de prestatie en dat jullie gemotiveerd zijn gebleven ondanks het slechte weer!
  2. Lena enGerrit:
    30 juni 2016
    Wij hebben jullie fietstocht, met veel genoegen gevolgd ,Maar zijn blij dat alles goed is verlopen,en het spul weer bij elkaar is.
    ontvang de hartelijke groeten
    Leni en ik
  3. Ben en Bertha Keizer:
    30 juni 2016
    We hebben genoten van de reisverhalen en konden dat rustig in de stoel een beetje meemaken. Fijn dat iedereen weer gezond thuis is.
    Wij vinden het heel dapper van jullie.
    Groeten B en B
  4. Herman en Stini:
    1 juli 2016
    Het is geweldig wat jullie gepresteerd hebben. Heel fijn dat we mee konden genieten van jullie reisverhaal. H en S.
  5. Marieke en Stoffel:
    13 juli 2016
    We zijn weer thuis en probeerden de gemiste verhalen vanuit de e-mail alsnog te lezen. Die werkten echter niet meer. Maar op de site toch het resumé kunnen lezen.
    Jammer van het weer, maar dat is in heel Europa wat van slag. Wij hadden ook heel onstabiel weer.
    Grote klasse dat jullie het al fietsend toch volbracht hebben!! We horen de verhalen verder wel van Corry en Gerrit. Groeten van Marieke en Stoffel.